15 Şubat 2011 Salı

Girişimcilik: Doğru İş Fikri

Doğru İş Fikri
Doğru iş fikrini bulmak aslında düşünüldüğü kadar zor değildir fakat girişiminizdeki en kritik noktadır. Doğru seçilmiş bir iş fikri girişiminizde başarıyı yakalamanın temelidir.
İş fikrinizi nasıl oluşturabilir siniz? Bu sorunun cevabı aşağıdaki ince ayrıntılarda saklıdır.

İlk uyarımız! Herkese uygun olacak ideal bir iş fikri yoktur. Sonuçta her insanın farklı kapasitesi ve yetenekleri vardır. Birisi mükemmel bilgisayar bilgisine sahipken, bir diğeri güçlü pazarlama yeteneği gösterebilir.  Biri gereken sermayeyi koyup, bankalarla iyi ilişkiler kurabilirken, diğeri part-time olarak başlayıp, gerekli sermayeyi biriktirip tam zamanlı olarak işe başlamayı planlar.

Bu nedenle her iş fikri gerçekleşme aşamasında kişisel bir sorun haline gelir. Seçtiğiniz iş ne olursa olsun kişisel iş fikrinizi oluşturmanız gerekir.

 Yeni bir buluş yapmanız gerekmez

Girişimcilik atılımınız her zaman tamamıyla yeni fikirlerden oluşmak zorunda değildir. Eğer Türk ve Avrupalı girişimcilere bakacak olursak yeni iş fikirleri özel ve az rastlanan bir durumdur. Her yeni yirmi girişimciden yalnızca biri tamamen yeni bir fikriyle iş hayatına girer. Yine taze iş fikirlerinin yarısı orijinalinin aynısı olarak ABD’den alındığı görülmektedir.

 Başarılı iş fikirlerinden faydalanın

Şu ana kadar meşgul olmadığınız sektörlere bir bakın. Sebep:  Diğer ülke ve sektörlerde kendi amacınıza uygun kullanabileceğiniz birçok başarılı iş fikirleri vardır. Bu tutum sizin işe başlarken riskinizi düşürür. Unutmayın: Franchising sistemi de bu kavram üzerine kuruludur fakat tek bir farkla: Şayet bir franchise fikri alırsanız bunun için  telif hakkı ödemek zorundasınız.

 Pazar boşluklarını arayın

Eğer bir kimse bir sektör hakkında çok şey biliyorsa, genellikle şu ana kadar kimsenin keşfetmemiş olduğu doymamış uygun pazar boşluklarını da bulabilir. Bazen bu vesile ile sadece sağlıklı bir beyin ya da kişisel tecrübe yeterlidir.

 Eski iş fikirlerini yeni branşlarda gerçekleştirebilirsiniz

Eski kurulu işinizin değerini düşürmeyin. Her zaman duyacağınız prensip: “ Bunu her zaman bu yolla yaptık o yüzden gelecekte de aynı yolla yapacağız.” Tam olarak reformları kabul etmeyip, var olana değişiklikler getirmek sizin için büyük bir fırsattır. Zekice bir yaratıcılık ya da zekice bir pazarlama, eski ve çekici olmayan bir iş kavramını, yeni ve çekici bir iş fikrine dönüştürebilir. Ayrıca uzmanlaşma ile rakiplerinizden farklı bir konuma gelebilirsiniz.

 Buluşları kullanın

Teknik geliştirmeler ve onların uygulamalarından doğabilecek akıcı bir iş fikri bulabilirsiniz. Çünkü bir buluş ağaç gövdesi gibidir, bir buluş piyasada tutulduğu taktirde ona ait birçok dal çıkacaktır. Sizde bu dallardan birini oluşturabilirsiniz.

 Yeni eğilimleri takip edin

Pazarlar sürekli değişiyor. Eğer kişi yeni eğilimlerin, müşterilerin özelliklerinin ya da yeni yasal yapının durumunun farkına varabilirse ve iş fırsatlarının sonuçlarını kullanabilirse, yeni işinde başarılı olabilmek için iyi bir şans yakalamış demektir. İş fikirleri nasıl korunur? Hangi girişimci rakipsiz olarak zirvede duracak bir iş fikrinin hayalini kurmaz ki? Bu tür pazar fırsatları her zaman gelir, çünkü pazarlar sürekli değişir ve yeni pazarlar ortaya çıkar. Bu vesile ile yeni iş fırsatları, onları bir an önce kullanan zeki girişimciler tarafından yaratılıyor.

    • İŞ FİKRİNİZİ TEST EDİN

Her girişimci için başlangıçtaki en büyük soru işareti “Benim iş fikrim uygulanabilir mi ve gerçek olarak bir şansım var mı?” sorusudur. Yeni işinizi resmen kurmadan önce bu sorunun cevabını kendiniz bulmalısınız. Şu bir gerçektir ki girişimci müşterilerini ve sermaye destekçilerini ve yanında çalışanları inandırmak için oldukça fazla motivasyona ve iyimserliğe ihtiyaç duyar. Fakat kör bir iyimserlik iş hayatında ölümcül bir tehlikedir. İyi bir hazırlık ve iş fikrinizi testten geçirmek genellikle başarı hikayesinin yarısı demektir.

İş Fikrinizi “İş Fikri Sorgulama Anketi” aracılığıyla test edin.


İş Fikri Sorgulama Anketi

Aşağıdaki soruları yanıtlamak size iş fikrinizi mantıklı bir şekilde değerlendirmenize yardımcı olacaktır.

    • Arkadaşlarınızın ya da akrabalarınızın ürün/servis hakkındaki görüşleri nelerdir?
    • Ürününüzden/servisinizden müşterinin avantajı ne olacak?
    • Pazarda benzer ürünler var mı?
    • Ürününüzün/servisinizin maliyetleri nedir?
    • Ürününüzün/servisinizin hedef kitlesi kimlerdir? 
    • Ürününüzün/servisinizin satışları sırasında gerekli olan organizasyonnedir?
    • Ürününüzü idare edilmesi/kullanması kolay mı?
    • Ürününüzü üretmek için mevcut makina var mı?
    • Ürün maliyetine yoğun işgücü maliyeti eklemek zorunlu mu?
    • Aşılması gereken yasal veya idari  engeller var mı?
    • Hangi reklam yöntemi ile hedef kitlenize ulaşacaksınız?
    • Ürününüzün üstüne bir ürün yelpazesi kurabilir misiniz?
    • Ürününüz için yeterli sayıda yan üretici (tedarikçi) var mı?
    • Rakipleriniz kimlerdir?


Uyarımız! İş fikrinizi tanımladıktan sonra sürdürülebilirliğini de göz önünde bulundurun.

Girişim riskinizi azaltarak iş fikrinizi başarılı bir faaliyete dönüştürmek için dikkat edilmesi gereken dört önemli faktör vardır:

Bilgi
İşinizi kurmadan önce mümkün olduğunca çok pazar araştırmaları, iş kavramları, kitaplar ve sektör raporları/dergiler okuyun. Gönüllülük veya çıraklık önerilebilir. Burada seçtiğiniz sektöre ilişkin pratik deneyim kazanabilirsiniz.

Planlama
Planınızı detaylı bir iş planına dönüştürün. Bu noktada eğitimlerimizden ve danışmanlarımızdan faydalanabilirsiniz. 

Varsayım
Varsayım bir soru üzerinde düşünerek olasılıkları saptayabilmektir. ”Eğer …olursa, ne olur?” sorusunu her aşamada kendinize sormalısınız. Örnek olarak:

  • Eğer beklenen müşterilerden yüzde sekseni üründen/servisten talep ederse, ne olur?
  • Eğer müşteriler planlandığı gibi dört haftada değil de geciktirip altı haftada ödemeyi yaparlarsa, ne olur?
  • Eğer işim öyle hızlı büyür de daha büyük iş kuruluşlarına ihtiyaç duyarsam, ne olur?

Test Etme
İş fikrinizin yapılabilirliğini zekice nasıl test edersiniz?

  • Benzer bir ürün ya da servis alıp test edebilirsiniz,
  • İşinizi ya da servisinizi diğerlerine gösterip fikirlerini alabilirsiniz,
  • Potansiyel pazarı test etmek için küçük bir reklam yayınlatabilirsiniz,
  • Anketler yapabilirsiniz,
  • Bir prototip üretebilirsiniz,

Tavsiyemiz! Şu anki işinizden ayrılmayın ve yeni iş fikrinize ek bir iş gibi başlayın. Başta girişiminize yarı-zamanlı olarak başlamak, azaltılmış riskle girişimciliğe adım atmak demektir.

Girişimcilik kariyerine başlamada genellikle yarı-zamanlı olarak başlamak daha iyidir. Girişimci her zaman arkasındaki köprülerin tümünü yıkmamalıdır. Şu anki işinde kalarak iş fikrini test eden bir girişimci başlangıç için yeterli gelire sahiptir ve başarısızlık durumunda geri dönüş yapma şansına sahiptir. Kendi işinize yavaş bir geçiş, iş planınızı test etme ve geliştirme imkanı sağlar.

Unutmayın! Eğer şu anki işinizden çıkmadan kendi yarı-zamanlı işinize başlarsanız, ileride vergi dairesi ile sorun yaşamamak için bir muhasebeci ya da mali danışman ile temasa geçin. 


Kaynak ABIGEM



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BE YOU OWN BOSS

BE YOU OWN BOSS
BE ENTERPRENEUR, EARN MONEY

Labels

bebek (40) bakıcı (8) bakıcı devir işlemleri (8) doğum (8) işe başlamak (7) bebeğim (6) doğumgünü (6) işe dönmek (6) anne özlemi (5) girişimcilik (5) annelik (4) baby (4) bebek oyunları (4) emzirme (4) hamilelik (4) işbaşı (4) montessori (4) orff (4) çalışma (4) çocuk (4) Chicco Polly (3) annemi istiyorum (3) aşk (3) beklemek (3) children (3) doğum izni (3) evde kalmak (3) for mom (3) girişim (3) izmit (3) mutluluk (3) zeka (3) ömer (3) 15 ay (2) 6 ay (2) Formula 1 (2) aile (2) aktivite (2) alerji (2) araba (2) astim (2) bayram (2) bebek hareketleri (2) bebekle tatil (2) bilim (2) blog (2) cocuk (2) destek (2) deterjan (2) doğum sonrası (2) evde başbaşa (2) evlilik (2) hayat (2) hikaye (2) iş sanat (2) kendime dair (2) kids (2) küçük insan (2) okul (2) oyun oynama (2) parti (2) pazar (2) pick up (2) reasons to have children (2) sabun (2) son gün (2) turkey (2) yatak (2) yenge (2) yeni haberler (2) yetenek (2) İŞ (2) 0-3 years (1) 12 ay (1) 1215 (1) 17 Şubat (1) 2010 (1) 27 eylül (1) 7 ay (1) 9 ay (1) ADD (1) AFS (1) BRANDMAIL (1) Bulent Madi (1) CIA (1) DEGISIMI (1) DOĞAL MAKYAJ (1) Ferrari (1) Fila Motion 9 (1) H1N1 (1) IRAZ (1) KULTUR (1) LOVE (1) NUDE (1) OGRENCI (1) PUPA (1) TURK (1) Türkiye'de (1) VAKFI (1) Yaş otuz (1) affet (1) agaç (1) all star (1) alternatif eğitim (1) altı aylık (1) anaokulu (1) anksiyete (1) arada kalmak (1) arasta (1) arkadaş (1) astım (1) atölye (1) avusturya lise (1) ayrılma fobisi (1) ayrılma ile başa çıkma (1) ayrılma kaygısı (1) aşı (1) babycenter (1) başarmak (1) bebek ayakkabı (1) bebek bezi (1) bebek odası (1) bebek sahibi olmak (1) bebekle yurtdışı (1) bebeğimi bırakmak (1) bebiş (1) bekarlık (1) beklediğim an (1) belgesel (1) berbat sipariş (1) bezi (1) birthday (1) blogspot (1) bronsit (1) burak büyükdemir (1) burger king (1) business plan (1) buğday (1) canlı yayın (1) canım (1) censor (1) chicken (1) coach (1) converse (1) darıca (1) deneyim (1) dernek (1) devam (1) devrim (1) değer (1) değiştirme (1) diaper (1) dikkat bozukluğu (1) discipline (1) diş buğdayı (1) diş hediği (1) dj (1) dogumgunu (1) doktorum (1) domuz giribi (1) doruk (1) doğa dostu (1) doğum günü (1) dönüm noktası (1) düzen (1) e-ticaret (1) e-tohum (1) edirne (1) education (1) egitim (1) emerek uyuma (1) enerji (1) enterpreneur (1) eskişehir (1) esra (1) esumom (1) evlendik (1) evlenmek (1) ezel (1) eğitim dostları (1) fabrika (1) feng shui (1) firsat (1) geldi (1) geliştirici (1) geliştirme (1) gezi (1) giden (1) girls (1) gitme vakti (1) gitmek (1) gizem (1) global warming (1) goethe (1) goran bregovic (1) grow (1) grubu (1) hafta hafta (1) haftasonu (1) hafıza (1) haklari (1) hammaddeler.com (1) hanımın (1) hasta (1) hastalık (1) hayat hikayem (1) hayvanat bahçesi (1) hayır (1) hedef (1) hedik (1) hediye (1) herşey (1) heyecan (1) hiperaktif (1) hiperaktivite (1) his (1) hobi bahçesi (1) home office (1) hıdırellez (1) icat (1) indu (1) ipek (1) israil (1) istemek (1) istemiyorum (1) italya (1) iş planı (1) kader (1) kadin (1) kahvaltı (1) kahve (1) kalem (1) kalorifer (1) kangoo (1) karada (1) karanfil (1) keskin (1) konser (1) konu (1) kosgeb (1) kostum sitesi (1) krep (1) kurban (1) küresel ısınma (1) kütahya (1) kıpırtı (1) kış (1) lamba (1) lastik (1) life (1) like (1) lisans (1) lohusa (1) lohusalık (1) mama sandalyesi (1) marmaray (1) merkez (1) merkezi (1) midpoint (1) milano (1) mimar (1) mucize (1) mumpreneur (1) mühendis (1) mümkün mü? (1) müzik (1) nefes (1) nikah (1) ninni (1) nişan (1) norveç (1) nurturia (1) ocos (1) oncesi (1) onur erol (1) open blog (1) oyun (1) oğlum (1) paktuna (1) park (1) pasaport (1) pedagoji (1) peer gynt (1) piano (1) picasaweb (1) plan (1) plus syn (1) polymer (1) premature (1) psychology (1) put down (1) ralli (1) referandum (1) reform (1) robinson (1) rocker (1) sabiha (1) sabunagaci (1) sabunagacı (1) salıncak (1) sanayi (1) sapanca (1) sayi (1) schulwerk (1) science (1) science at home (1) secret (1) seminer (1) seyahat (1) sigara (1) sir (1) site (1) soapnut (1) soguk (1) sonbahar (1) sosyal medya manyağı (1) squidoo (1) stumble (1) sultanlık (1) sunnet (1) sürüş (1) tahta (1) temizlik (1) ticaret (1) tips (1) toddler (1) toros (1) tracy hogg (1) tumbletots (1) tuzlu (1) twinkle (1) uyku (1) van (1) vinç (1) vücut (1) waldorf (1) walker (1) yahyakaptan (1) yanar (1) yapmak (1) yaprak (1) yaratıcı (1) yaratıcılığın gelişmesi (1) yardım (1) yarı doğumdünü (1) yarı yaşgünü (1) yatır kaldır (1) yeni yıl (1) yer yatağı (1) yoğurt (1) yurtdışı (1) yüksek lisans (1) yıldönümü (1) yıldız (1) zaman (1) zeynep (1) ÜZE (1) çarşaf (1) çiftliği (1) çin astrolojisi (1) çin falı (1) çocuk program (1) çocuk sahibi olmak (1) çocuklar (1) çocuğu (1) çocuğuma dokunma (1) öksüz (1) öss (1) özlemek (1) ülke (1) üretim (1) üstün (1) ıspanak (1) ısparta (1) ışık (1)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı