23 Kasım 2012 Cuma

Sabun Cevizi Soapnut ve Bir gümrük problemi

Sabun cevizi nasıl birşey, hangi çeşitler var falan derken denemek için almak istedim. Türkiye'de tedarikçi olmadığı için de en yalın yerlerden bir miktar deneme alayım dedim.
Başıma ne geldiyse bundan sonra geldi.
Kanunlar, gümrük vergileri, kargocular, devlet, gümrük geçiici depolama yerleri, Devlet kapısı, Mahkeme kapıları vs.
Sakın ola denemeyin, suçlu siz oluyorsunuz, herkese tonlarca para ödüyor herkes memnun  siz malsız ve parasız bir de devlete borçlu havaya bakarsınız bu an meselesidir. Attığın taş ürküttüğün kurbağaya değse gam yemezsin ama ocak ayındaki alma girişimim bugün aralık başlıyor hala beni süründürüyor. Boş veremiyorsunuz çünkü karşınızda kanunlar var.
Nasıl mı oldu? İngiltere'deki malum sabun cevizi tedarikçisi kilo ile satıyorum alın alın kargo da bizden deyinc ebir deneme alayım dedim Satıcı 10 kg vereyim karlı olur deyince de aldım ve internetten parasını ödedim. Mutlu mesut kargo beklemeye başladım.
1 ay geçti 2 ay geçti ses yok, tedarikçiye sordum karayolu ile yollamış ucuz olsun diye o yüzden uzun sürebilirmiş.. Peki..
Sonra mart ayında postama bir mail düştü, TNT gümrük çekim ihbarnamesi! 
TNT'deki bayan şirketimin gümrük işlemlerine hemen başlaması gerektiğini yazmıştı. Aradım konuştum ben bir şirket değil(mart ayı idi) internet üzerinden alışveriş yapmış bir kişiyim. O zaman gümrük işlerini yapamazsınız dedi, sonra da kara yoluyla gelen herşeyi zaten gümrüklemeniz gerek yada parasını ödeyin ıskarta ettirelim dedi.. Iskarta etmek ürün bedelini de geçiyor 650 TL, gümrüklesen nereden baksan vergisi vs.si 1000TL. Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık..

TNT ile görüştüm bana gönderi bana ait değil deyin olsun bitsin dedi. Satıcı da zaten parasını aldığı için benim maliyetlerim kurtarmaz,bir de ıskarta parası ödeyemem kusura bakmayın kanunşar sizin dedi ve beni sattı gitti. Bana ait değil gönderici göndermiş derseniz olur deyince TNT ben de güvenip OK, benim değildir dedim. Sonuçta giden mal parası olsun 500 TL gibi birşey gitsin ne yapayım yeter ki kurtulayım dedim.. Nisan ve mayıs ayı boyunca bana TNT otomatik bildirileri geldi, gümrük ihbarı malınızı çekin diye..TNT'den Özlem Hanım'a yine mail attım ve bu nedir benim başıma yarın öbürgün ardiye ücreti çıkmasın nedir bu mailler diye.. O yine sistemin otomatik gönderdiğini malın tasviyeye ayrıldığını dikkate almamamı söyledi ve bıraktım... Arada şirket kurdum başka yerlerden ticaret yaptık ettik.. Olmadı işler masraflar satışlarımı geçti kapattım.
Kasım ayında HANDERHAN lojistikten evime ihbar mektubu geldi. Bizim depomuzda almadığınız mal duruyor, 450 TL saklama bedeli ödemezseniz 1 hafta içinde kanuni hakkımızdır avukat ücretini de sizden tahsil edecek şekilde dava açarak ücretimizi alacağız yazıyordu.
Aradım haklı müşteriyim ya ben TNT ye herşeyi sordum keyfen saklamışsınız dedim. TNT beni yarı yolda bırakarak öyle bir hakları yok kabul etmiyorum deyin benim değil deyin dedi, sıyrıldı, o gonderi ücretini tedarikçiden aldığından parasını almıştı, herkes almıştı bir tek HANDERHAN almamıştı O da seni mahkemeye veririm hakkımdırd iye benden para istiyordu. Almadığım bir pakete 2000TL ye yakın para ödeyecektim ve benim dışımda herkes haklıydı :((

Ne yaptım ? Mecburen ödedim çünkü üzerine 3000 TL avukat ve dava açma parası da eklensin istemedim? Peki bitti mi hayır? Çünkü gümrüğün bunu imha ettiğinden emin değiliz sadece depo parası ödedik. Gümrük Müdürlüğü henüz ses çıkarmadı şimdi kabusum onların da bir yerden fırlamaları..

Peki bu haksızlık değil mi? hem siparişi ödedim, hem yoll masraflarını, hem ardiyeyi ama malzeme gümrüklenmiyor çöpe atılacak bir de onun parasını da ödemem gerekecek ne için? 3 kuruş sabun cevizini denemek için? Kanunları karşınıza almaya değmez denemeyin derim.

Ben şimdi kimden paramı alacağım??

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BE YOU OWN BOSS

BE YOU OWN BOSS
BE ENTERPRENEUR, EARN MONEY

Labels

bebek (40) bakıcı (8) bakıcı devir işlemleri (8) doğum (8) işe başlamak (7) bebeğim (6) doğumgünü (6) işe dönmek (6) anne özlemi (5) girişimcilik (5) annelik (4) baby (4) bebek oyunları (4) emzirme (4) hamilelik (4) işbaşı (4) montessori (4) orff (4) çalışma (4) çocuk (4) Chicco Polly (3) annemi istiyorum (3) aşk (3) beklemek (3) children (3) doğum izni (3) evde kalmak (3) for mom (3) girişim (3) izmit (3) mutluluk (3) zeka (3) ömer (3) 15 ay (2) 6 ay (2) Formula 1 (2) aile (2) aktivite (2) alerji (2) araba (2) astim (2) bayram (2) bebek hareketleri (2) bebekle tatil (2) bilim (2) blog (2) cocuk (2) destek (2) deterjan (2) doğum sonrası (2) evde başbaşa (2) evlilik (2) hayat (2) hikaye (2) iş sanat (2) kendime dair (2) kids (2) küçük insan (2) okul (2) oyun oynama (2) parti (2) pazar (2) pick up (2) reasons to have children (2) sabun (2) son gün (2) turkey (2) yatak (2) yenge (2) yeni haberler (2) yetenek (2) İŞ (2) 0-3 years (1) 12 ay (1) 1215 (1) 17 Şubat (1) 2010 (1) 27 eylül (1) 7 ay (1) 9 ay (1) ADD (1) AFS (1) BRANDMAIL (1) Bulent Madi (1) CIA (1) DEGISIMI (1) DOĞAL MAKYAJ (1) Ferrari (1) Fila Motion 9 (1) H1N1 (1) IRAZ (1) KULTUR (1) LOVE (1) NUDE (1) OGRENCI (1) PUPA (1) TURK (1) Türkiye'de (1) VAKFI (1) Yaş otuz (1) affet (1) agaç (1) all star (1) alternatif eğitim (1) altı aylık (1) anaokulu (1) anksiyete (1) arada kalmak (1) arasta (1) arkadaş (1) astım (1) atölye (1) avusturya lise (1) ayrılma fobisi (1) ayrılma ile başa çıkma (1) ayrılma kaygısı (1) aşı (1) babycenter (1) başarmak (1) bebek ayakkabı (1) bebek bezi (1) bebek odası (1) bebek sahibi olmak (1) bebekle yurtdışı (1) bebeğimi bırakmak (1) bebiş (1) bekarlık (1) beklediğim an (1) belgesel (1) berbat sipariş (1) bezi (1) birthday (1) blogspot (1) bronsit (1) burak büyükdemir (1) burger king (1) business plan (1) buğday (1) canlı yayın (1) canım (1) censor (1) chicken (1) coach (1) converse (1) darıca (1) deneyim (1) dernek (1) devam (1) devrim (1) değer (1) değiştirme (1) diaper (1) dikkat bozukluğu (1) discipline (1) diş buğdayı (1) diş hediği (1) dj (1) dogumgunu (1) doktorum (1) domuz giribi (1) doruk (1) doğa dostu (1) doğum günü (1) dönüm noktası (1) düzen (1) e-ticaret (1) e-tohum (1) edirne (1) education (1) egitim (1) emerek uyuma (1) enerji (1) enterpreneur (1) eskişehir (1) esra (1) esumom (1) evlendik (1) evlenmek (1) ezel (1) eğitim dostları (1) fabrika (1) feng shui (1) firsat (1) geldi (1) geliştirici (1) geliştirme (1) gezi (1) giden (1) girls (1) gitme vakti (1) gitmek (1) gizem (1) global warming (1) goethe (1) goran bregovic (1) grow (1) grubu (1) hafta hafta (1) haftasonu (1) hafıza (1) haklari (1) hammaddeler.com (1) hanımın (1) hasta (1) hastalık (1) hayat hikayem (1) hayvanat bahçesi (1) hayır (1) hedef (1) hedik (1) hediye (1) herşey (1) heyecan (1) hiperaktif (1) hiperaktivite (1) his (1) hobi bahçesi (1) home office (1) hıdırellez (1) icat (1) indu (1) ipek (1) israil (1) istemek (1) istemiyorum (1) italya (1) iş planı (1) kader (1) kadin (1) kahvaltı (1) kahve (1) kalem (1) kalorifer (1) kangoo (1) karada (1) karanfil (1) keskin (1) konser (1) konu (1) kosgeb (1) kostum sitesi (1) krep (1) kurban (1) küresel ısınma (1) kütahya (1) kıpırtı (1) kış (1) lamba (1) lastik (1) life (1) like (1) lisans (1) lohusa (1) lohusalık (1) mama sandalyesi (1) marmaray (1) merkez (1) merkezi (1) midpoint (1) milano (1) mimar (1) mucize (1) mumpreneur (1) mühendis (1) mümkün mü? (1) müzik (1) nefes (1) nikah (1) ninni (1) nişan (1) norveç (1) nurturia (1) ocos (1) oncesi (1) onur erol (1) open blog (1) oyun (1) oğlum (1) paktuna (1) park (1) pasaport (1) pedagoji (1) peer gynt (1) piano (1) picasaweb (1) plan (1) plus syn (1) polymer (1) premature (1) psychology (1) put down (1) ralli (1) referandum (1) reform (1) robinson (1) rocker (1) sabiha (1) sabunagaci (1) sabunagacı (1) salıncak (1) sanayi (1) sapanca (1) sayi (1) schulwerk (1) science (1) science at home (1) secret (1) seminer (1) seyahat (1) sigara (1) sir (1) site (1) soapnut (1) soguk (1) sonbahar (1) sosyal medya manyağı (1) squidoo (1) stumble (1) sultanlık (1) sunnet (1) sürüş (1) tahta (1) temizlik (1) ticaret (1) tips (1) toddler (1) toros (1) tracy hogg (1) tumbletots (1) tuzlu (1) twinkle (1) uyku (1) van (1) vinç (1) vücut (1) waldorf (1) walker (1) yahyakaptan (1) yanar (1) yapmak (1) yaprak (1) yaratıcı (1) yaratıcılığın gelişmesi (1) yardım (1) yarı doğumdünü (1) yarı yaşgünü (1) yatır kaldır (1) yeni yıl (1) yer yatağı (1) yoğurt (1) yurtdışı (1) yüksek lisans (1) yıldönümü (1) yıldız (1) zaman (1) zeynep (1) ÜZE (1) çarşaf (1) çiftliği (1) çin astrolojisi (1) çin falı (1) çocuk program (1) çocuk sahibi olmak (1) çocuklar (1) çocuğu (1) çocuğuma dokunma (1) öksüz (1) öss (1) özlemek (1) ülke (1) üretim (1) üstün (1) ıspanak (1) ısparta (1) ışık (1)

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı