Uygulanacak olan eğitim programı Amerika'da geliştirilmiş Dünya'da zeka ve yeteneği en iyi geliştiren model olarak bilinen
Eğitim : Pazar günleri 10:00 – 14.00 saatleri arasında Temel Dersler
14.15-15.45 arası seçmeli dersler
Eğitim Başlangıcı : 23 EKİM PAZAR
Yer : Özyeğin Üniversitesi
Yaş Grupları : 5 - 13 yaş
Eğitim Dahilinde : Akademik program + kitap, eğitim materyalleri + Sertifika
Programa Katılım : Programına ülkemizde standardizasyonu yapılmış olan zeka testlerine göre üstün zeka grubuna giren çocuklar kabul edilecektir. Aileler çocuklarının durumunu belge yada raporla belirtmeleri gerekmektedir. Belge yada rapor olmaması halinde enstitümüz tarafından zeka testi yapılarak öğrencinin programa katılıp katılamayacağına karar verilecektir.
Not : Üstün zekalılar enstitüsünde daha önce eğitim görmüş olan öğrencilerden programa katılım için belge ya da rapor istenmeyecektir.
Ücret : Temel Dersler Aylık KDV DAHİL 432 TL .Seçmeli dersler ayrı ücretlendirilmektedir
Program Süresi : 8 ay üzerinden planlanmıştır.
Ödeme : : Ödemeler Kredi Kartı Mail Order ile yapılacaktır.
Aile Kanaat formu İndirmek için tıklayınız
Secmeli dersler : Davinci Makineleri, Sinema TV Senaryo Yazarlığı,Robotik,İngilizce,İspanyolca,Fransızca
Seçilen ders 14:15 te başlayacak ve 1,5 saat sürecektir.Katılım isteğe bağlıdır ve ücret Davinci Makinaları ve Robotik aylık 200 tl diğer dersler 150 TL dir.Belli bir sayının altında başvuru olursa Seçmeli ders sınıfı açılmayacaktır
Bu ders kapsamında yapılacak olan çalışmalar; Üstün Potansiyelli Çocukların en belirgin özelliklerinden birisi olan "Liderlik" alanı odaklı yürütülecektir. Program, çocuklarımızın her birinin sahip olduğu, liderlik yeteneklerinin nasıl kullanılabilecekleri, nasıl iletişim kurabilecekleri, çatışmaları ne şekilde yönetebilecekleri, takım çalışmalarının önemi ve kendine ve diğerlerine güven gibi konularda kazanım sağlamayı amaçlamaktadır.
• Kendini ifade etmede güven kazandırmak.
• Kendinde bulunan özelliklerle başkalarını karşılaştırabilmeyi sağlamak.
• Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlamak.
• Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlamak.
• Katılımcıların, var olan liderlik özelliklerini korumalarını ve güçlendirmelerini sağlamak
• Liderlik özelliklerinin grup içerisinde doğru kullanılmasını sağlamak
• Ekip çalışmasının önemini vurgulamak
• Konsantrasyonlarını yükseltmek
• Motive olmalarını sağlamak
• Gözlem yeteneklerini güçlendirmek
• Grup içinde kendini ifade etmelerini sağlamak
• Grup içinde etkin rol oynamalarını sağlamak
• Ekip arkadaşlığının önemini vurgulamak
• El, göz ve vücut koordinasyonunu güçlendirmek.
• Farklı düşüncelerin önemini fark ettirmek.
GO Dersi
Go, şans öğeleri içermeyen bir zeka oyunudur. 19x19 yatay ve dikey çizgileri olan bir tahtada siyah ve beyaz taşlarla oynanır. Her iki oyuncu da diğerinden daha büyük bir alanı ele geçirmek ister.
Birkaç basit kural üzerine kurulu olan Go, aşama kaydedildikçe karmaşıklaşmaya ve derinleşmeye başlar. Yapay zekanın insanı alt edemediği tek oyun olan Go zeka oyunlarının zirvesinde sayılır. Uzak Doğu'da milyonlarca insan Go oynar, televizyonda 24 saat yayın yapan Go kanallarını izleyebilir. Profesyonel Go oyuncularıysa birer milli kahraman haline gelirler.
Çocuklar için Go
Go oyunu tüm derinliğine rağmen öğrenmesi en kolay zeka oyunlarından birisi olması sebebiyle kolaylıkla çocuklara anlatılabilir. Çocuklar Go'ya ''Atari Go'' adı verilen özel bir versiyonla başlarlar, beceri ve eğitim yoğunluklarına göre ustalaşarak yetişkinleri kolaylıkla mağlup edebilirler.
Go'nun çocuklara faydası
• Analitik düşünme ve hesaplama yeteneklerini geliştirirler. Dikkatlerini daha iyi yoğunlaştırabilmeye başlarlar.
• Yaratıcılıklarını sergileme şansı bulurlar. Farklı pozisyonlarda avantaj elde edebilmek için esnek ve stratejik düşünmeyi öğrenirler.
• Kendilerini rakibin yerine koymaya başlayarak empati yeteneklerini geliştirirler.
• Önceki oyunlarını, taktikleri, benzer pozisyonları hatırda tutarak ve oyun esnasında geri çağırarak belleklerini daha iyi kullanmayı öğrenirler.
• Özel bir arkadaş ortamının ve sosyal bir etkinliğin içinde yer alırlar. Yenmeyi, yenilmeyi ve rakibe saygı duymayı öğrenirler.
GELECEK PROBLEMLERİ ÇÖZME
Programın Misyonu: Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak gençlerin pozitif bir gelecek tasarlama ve planlama becerilerini geliştirmektir.
ZOMETOOL, BİLİMSEL TASARIM OYUNU
Geometrinin harika dünyasında oyunlarla dolaşmaya çıkacağız. Amacımız eğlenerek, kendi tasarımlarımızı yaparak öğrenmek. Geometri kâğıt üzerindeki kara çizgilerden kurtulacak ve rengârenk elle tutulabilen modeller olarak canlanacak. Çocuklar matematik ile doğanın ne kadar alakalı olduğunu gördüklerinde, etraflarına çok farklı bir gözle bakmaya başlayacaklar.Eflatun amcanın antik katıları ve temel yapılar
· 2 ve 3 Boyutlu kristaller,
· Simetri, Yansıma, Döndürme,
· Parmaklarınızdaki Altın oran ve doğanın matematiği
· Galaksilerden DNA'ya spiraller
· Fazlasıyla eğlenceli balon bilimi
Eğlenceli bilim dersinde çocuklar temel bilimi, tanımlarını, uygulamalı olarak öğrenirken, doğamızı tekrar keşfedip, astronomi, biyoloji, kimya, enerjileri ve bunların ne şekilde hayatımıza yansıdığının detaylarını keşfedecektir.
ASTRONOMİ
Astronomi biliminin tarihi gelişimi hakkında kısa bilgi verilir. Daha sonra astronomi bilimine katkıda bulunmuş dünyaca ünlü bilim insanların hayatlarından bahsedilir. Bu dünyaca ünlü bilim insanlarının buluşlarından bahsedilir. Astronominin çalışma alanlarının neler olduğundan bahsedilir.
Dünya devletlerinin yıllar boyu süre gelmiş uzaya insanlı ve insansız araç yollama projelerinden bahsedilir. NASA ve benzeri uzayı incelemeyi amaçlayan yapılar tanıtılır. Bu yapıların uzay çalışmalarından bahsedilir.
Astronomi bilimini tanıttıktan sonra öncelikle dünyamızın yapısı ve yörüngesi hakkında bilgi verilir. Dünyamızın diğer gezegenlerle olan kıyaslaması yapılır. Öğrencilere uzay hakkında geniş bilgi verilir. Uzayda bulunan dünyamız dışındaki diğer yapılardan (meteor, yıldız kuyruklu yıldız, karadelikler galaksiler, gezegenler takım yıldızları vb...) da bahsedilir.
Canlıların besin döngüleri ve tabiatları anlatıldıktan sonra hayvanları tanımaya gelir. Öğrencilere hayvanlarla ilgili belgeseller gösterilir. Bu belgesellerin yanı sıra hayvanları tanıyalım adlı çeşitli bilgisayar destekli oyunlar oynatılır. Oyun resmi gösterilen hayvanların isimlerini bilinmesi şeklindedir. Böylelikle oyun oynarken öğrencilerin farkında olmadan hayvanları tanımaları amaçlanır. Hayvanlar alemi hakkında ilginç bilgiler de verilir(En ilginç görünümlü hayvanlar dünyanın en zehirli hayvanları)
Böcekler hakkında bilgiler verilir. Öğrencilere yaklaşık 15 farklı tür böcek gösterilir. Böceklerin anlaşılmasını kolaylaştırmak ve böcek dünyasını daha iyi tanıyabilmek amaçlanmıştır. Bu amaç gerçekleştirilirken belgesellerden yararlanılmıştır.
Gölgeler hakkında öğrencilere animasyonlar gösterilir. Çeşitli görsel materyaller kullanılarak konuyu daha iyi kavramaları amaçlanır.
SOSYAL VE DUYGUSAL BECERİLER EĞİTİMİ
ZEKA OYUNLARI
Eğitim Kapsamında
• Matematik Oyunları
• Fen Bilimleri Oyunları
• Yaratıcılık Oyunları
• Düşünce Becerileri Oyunları
• Beyin Fırtınası Oyunları
• Tasarım Oyunları
• Manyetik Oyunlar
• Puzzlelar
• Kelime Oyunları
• Strateji Oyunları
• Dikkat Oyunları
• Ahşap Oyunlar
DA VİNCİ MAKİNALARI
Bu büyüleyici, eşsiz programda:
Davincinin
Kısa hayatı,
İcatları
Mekanik oyuncakları
Matematik fizik ve düzenek ilişkisi yoğun bir şekilde ele alınacaktır
Bir filmin nasıl çekildiğini hiç merak ettiniz mi? Film setinde acaba neler oluyor? Senaryo nasıl yazılır? Küçük yapımcı ve yönetmenlerimizle belki de küçük bir film çekeriz. Bu programda sinema filmi çekilirken uygulanacak tüm aşamalar sizlere uygulamalı olarak öğretilecektir. Yönetmenlik – Sinema Tarihi –Senaryo yazımı- Kurgu Yönetimi – Işık Yönetimi Geleceğin Oscar adaylarını belki de siz olacaksınız
ROBOTİK
--
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder