Çocuk Merkezli Oyun Terapisi
25 Mart 2012
Uzm. Psk. Dan. Filiz Çetin
Oyun çocuğun işidir. Kendini ifade edebilmesi için kullanıldığı doğal bir araçtır. Terapi ortamında da çocuk özlemlerini ve beklentilerini oyun yoluyla dışa vurabilir. Oyun terapisi adı verilen yaklaşımın farklı bir çok uygulaması vardır. Bunlar arasında etkinliği 3-10 yaş arası çocuklarla yapılan çalışmalarda ortaya konan çocuk merkezli oyun terapisi yaklaşımı oldukça uzun bir geçmişe sahiptir. 1940 yılında Virginia Axline'ın geliştirdiği prensiplere dayanan hümanistik ve yönlendirilmemiş olan bu yaklaşım, uygun bir ortam sağlandığında çocukların sağlıklı olarak gelişim göstereceklerini savunur. Terapist belirli sınırları çizerek çocuğa istediği gibi karar vermesine izin verirken, onu olduğu gibi kabul ederek ilişki kurmaya çalışır. Bu süreçte çocuk duygu, düşünce ve deneyimlerini oyun yoluyla güvenli şekilde ortaya koyabilme fırsatı bulur.
“Çocuk Merkezli Oyun Terapisi” çocukların,
- iç dünyalarını ve yaşadıkları sıkıntıları anlamalarını
- psikososyal gelişimlerini sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerini
- yaşadıkları sorunlarla ilgili problem çözme yollarını
keşfedebilmelerini sağlar.
- iç dünyalarını ve yaşadıkları sıkıntıları anlamalarını
- psikososyal gelişimlerini sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerini
- yaşadıkları sorunlarla ilgili problem çözme yollarını
keşfedebilmelerini sağlar.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisinin yardımcı olduğu konular
Saldırgan davranışlar
Kaygı ve korkular
Aşırı çekingenlik
Davranışsal gerileme
Özgüven ve sosyal beceri sorunları
Uyku, yemek ve tuvalet sorunları
Zihnin cinsel davranışlarla aşırı meşgul olma
Ailede yaşanan değişimlere uyum sağlamada yaşanan sorunlar
Fiziksel nedeni olmayan mide bulantıları, başağrıları gibi rahatsızlıklar
Çalışmanın içeriği:
- Çocuk merkezli oyun terapisinin prensipleri ve hedefleri
- İlişkinin Gücü: Güven ve kabul ortamını yaratmak
- Oyun odasının özellikleri ve çocuğun kendini ortaya koymasını sağlayacak oyuncakların seçimi
- Terapi becerileri: Yapılandırma, empatik dinleme, hayali oyuna girme ve sınır koyma
- Terapide meydan okuyucu süreçler:
sessiz çocuk, saldırgan çocuk, odaya
girmek istemeyen çocuk, oyuncakları
evine götürmek isteyen çocuk, vb. gibi
- Oyun temalarının tanımlanması ve yorumlanması
- Okul ortamında oyun terapisi uygulamaları
- Okul ortamında oyun terapisi uygulamaları
Çalışma şekli: Bilgi paylaşımı, video gösterimi, rol canlandırma, tartışma. (video gösterimlerinin bazılarının dili İngilizcedir.)
Çalışmanın süreci: Bir günlük bu çalışmada katılımcılar Çocuk Merkezli Oyun Terapisi'nin prensipleri ve uygulanması hakkında başlangıç seviyesinde bilgi edineceklerdir. Yapılan uygulamaları tartışmak ve konuyla ilgili ileri düzeyde eğitim almak isteyenlerle süpervizyon grup çalışmalarına devam edilecektir.
Çalışmanın süresi:
25 Mart 2012 Pazar günü
13.00-18.30 ( Bu süre içinde iki defa 15 dakikalık kahve, çay molaları verilecektir. Eğitim, net 5 saattir)
Eğitim Ücreti: 250 TL+KDV
Katılımcılar: Çocuk ve ergen psikiyatrisleri ve asistanları, psikologlar, psikolojik danışmanlar, psikoloji ve psikolojik danışmanlık bölümü son sınıf öğrencileri, çocuklarla bireysel terapi ve danışmanlık yapan uzmanlar.
Not: Katılım için lütfen merkezimizi arayarak önkayıt yaptırınız.
Kesin kayıt için eğitim ücretinin yarısını banka hesabımıza yatırmanızı ve dekontu mail aracılığı ile bize iletmenizi rica ederiz.
Eğitimci: Uzm. Psk. Dan. Filiz Çetin
1999 yılında Boğaziçi Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık Programı'nda "Çocuklarda Sosyal Beceriler" konusu üzerine
hazırladığı tez ile uzmanlık derecesini almıştır. 2000 yılından
itibaren Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde duygusal ve davranışsal
sorunları olan çocuklar ve aileleri ile çalışmaktadır. "Araştırmadan
Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler ve Grup Eğitimi" kitabının
yazarlarındandır.
Londra'da York Universitesi'nin yönlendirilmemiş oyun terapisi, Dr. Rise VanFleet'in filial terapi ve Chicago Theraplay Ensititüsü' nün theraplay
eğitimlerini almıştır.
Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde anne babalara çocuklarıyla oyun
oynayarak ilişkilerini nasıl güçlendirebilecekleri konusunda
seminerler vermiştir. Ayrıca İstanbul ve Ankara'da "Çocuk Merkezli
Oyun Terapisi" eğitimlerini vermiş ve uygulama çalışmalarını
yürütmüştür. 2009 senesinde Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde
Dr.Rise VanFleet ile yürüttüğü Filial Terapi Çalışmasının sonunda
Filial Terapi Eğitmeni olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Danışmanlık Programı'nda "Çocuklarda Sosyal Beceriler" konusu üzerine
hazırladığı tez ile uzmanlık derecesini almıştır. 2000 yılından
itibaren Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde duygusal ve davranışsal
sorunları olan çocuklar ve aileleri ile çalışmaktadır. "Araştırmadan
Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler ve Grup Eğitimi" kitabının
yazarlarındandır.
Londra'da York Universitesi'nin yönlendirilmemiş oyun terapisi, Dr. Rise VanFleet'in filial terapi ve Chicago Theraplay Ensititüsü' nün theraplay
eğitimlerini almıştır.
Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde anne babalara çocuklarıyla oyun
oynayarak ilişkilerini nasıl güçlendirebilecekleri konusunda
seminerler vermiştir. Ayrıca İstanbul ve Ankara'da "Çocuk Merkezli
Oyun Terapisi" eğitimlerini vermiş ve uygulama çalışmalarını
yürütmüştür. 2009 senesinde Nisan Psikolojik Danışma Merkezi'nde
Dr.Rise VanFleet ile yürüttüğü Filial Terapi Çalışmasının sonunda
Filial Terapi Eğitmeni olarak çalışmalarına devam etmektedir.
Bu eğitim programları ve içerikleri Amerika'nın oyun terapisi konusunda en yetkili isimlerinden Dr. Rise VanFleet ve Family Enhancement Therapy(www.play-therapy.com) tarafından
önerilmiştir.
Her eğitim programının sonunda katılım belgesi verilecektir.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitimi hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki bağlantıdaki videoyu izleyebilirsiniz:www.nisanpsiko.com/?Content= 36&NewsId=45
Her eğitim programının sonunda katılım belgesi verilecektir.
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Eğitimi hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki bağlantıdaki videoyu izleyebilirsiniz:www.nisanpsiko.com/?Content=
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder